Tuesday, July 26, 2011

Bertugas di Asthma Bay + Yellow Zone



26 Julai 2011- aku ditugaskan di Asma Bay + Yellow Zone........mmg ramai giler la patient kemarin. Sesak Emergency dibuatnya....perrghhhhh..

Aku mula gelabah....cari itu tak jumpa, cari ni tak jumpa....Al-Maklumla, baru lg kat situ. Tapi aku maintainkan muka selambar aku tu....Redah ja....huhu~~~ 

Bila keadaan kelam kabut aku mula la tak leh nk fokus. adoiyai!!!!!  benda simple pn aku x leh nak buat. Haishhhhhh!!! buat malu....

Memang cari nahas betul la kemarin + memalukan diri sendiri!!! Arghhh!!  Aku ngan member aku kena sound gara2 makan dalam pantry time red zone sesak ngn pt. Memang padan la muka aku! Nah! Ko...apa aku nk jawab, buat muka selamba jer la....Nak nangis malu..huhu~~~ Yang "sound" kitorang tu plak MO (medical Officer) kat situ...mak aiiiiiii......Sadis jugak la.

Tengah asyik aku buat kerja kat Yellow...tetiba plak Asma bay ramai patient....Ada sorang patient ni, badan dia memang besar la....selamat aku amik VS dia....BP low la plak...masuk la Yellow....nasib aku la kemarin....
Balik ja dari kerja, kaki aku memang sakit giler sebab berdiri lama....Hmmmm......Tido plak smpai tak sedar diri..memamg penat giler...

Ari ni aku kena tugas kat Ambulance Call + Triage!!!!!! Bersediala.....................................


No comments:

Post a Comment