Sunday, July 10, 2011

Menghitung Hari Bergelar Penolong Pegawai Perubatan


Tak lama lagi aku akan bergelar Penolong Pegawai Perubatan pada 18 Julai 2011 ni......Emmmm..pejam celik pejam celik aku dah nak kerja pada usia 22 tahun ni....Macam tak caya pun ada. Seronok pun ada, bukan pa gaji kan dah dapat. Tak payah la mengharapkan mak ngan abah lagi.....
1st posting aku dapat Hospital Taiping, Perak di Jabatan Kecemasan dan Trauma. Harap2 sumanya berjalan lancar....Dipermudahkan lagi segala urusan aku kat sana nanti.
Harap dipertemukan sahabat yang baik2. Bukan apa...skang ni masalah sosial dah banyak. Baik laki mahupun perempuan.....Nauzubillah...mintak dijauhkan suma tu..
Kena banyak membaca la sekarang ni......Ilmu aku pun tak penuh di dada...so..kena la buat persediaan..
Persediaan dari segi mental, fizikal dan yang penting rohani terisi.....
Lebih kurang seminggu lagi aku akan lapor diri di JKN....So, esok aku nak wat medical check up siap2...Biar senang urusan aku kat sana.....
Rumah sewa pun tak setle lagi ni...masalah jugak tu...hadoiiii..Tapi alhamdulillah ada yang sudi membantu. May God Blessed you!
Non Muslim plak tu yang tolong.....dia ni kerja kat Hospital Taiping jugak. berkhidmat di Jabatan Kardio sebagai Penolong Pegawai Perubatan U32...thanx sangat2.....
Harap2 dalam waktu terdekat ni aku dapat la rumah sewa tu...Tapi perasaan malu tu ada. Aku ni jenis malas nak menyusahkan orang sebab aku sendiri tak suka orang lain susahkan aku...pendek kata bagi bebanan kat aku plak......
Semoga Berjaya la untuk diri aku sendiri di sana nanti!!!!!

1 comment:

  1. Asalammulaikum. PPP nur Fatini salam perkenalan,
    selamat pengantin baru, dah dapat baby baru ke?
    Kami warga HKN mengharapkan awak sentiasa berbahagia selalu,
    From Hj Mohd Farizal Safie (PPP U32, Unit Forensik HKn)

    ReplyDelete